Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Tory rozebrane, wiata prawie gotowa
Tory rozebrane, wiata prawie gotowa
Zimowa aura nie zahamowała robót przy dwóch inwestycjach realizowanych przez Miejski Zakład...
Tory rozebrane, wiata prawie gotowa
Zimowa aura nie zahamowała robót przy dwóch inwestycjach realizowanych przez Miejski Zakład Komunikacji w centrum Torunia. W rejonie pl. Rapackiego trwają przeglądy odbiorowe, a na ul. Kraszewskiego realizowane są roboty przy rozbiórce torowiska.
Na al. św. Jana Pawła II i na pl. Niepodległości zasadnicze prace budowlane zakończyły się – zgodnie z deklaracją wykonawcy – w ubiegłym roku. Inwestycja jest realizowana w ramach projektu „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City II”. Objęła przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga, a także budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą. W al. św. Jana Pawła II powstje nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym. Przeprowadzono też kompleksową przebudowę układu drogowego w obrębie modernizowanych torowisk. Wartość robót budowlanych wraz z projektowaniem to niemal 66,9 mln zł brutto. Projekt jest dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.
Układ drogowo-torowy w rejonie inwestycji jest już w całości zrealizowany, po nowym torowisku jeżdżą tramwaje linii nr 1 i 2, a obecnie prowadzone są „kosmetyczne” prace wykończeniowe oraz odbiory techniczne dla poszczególnych branż.
Prawie gotowa jest już także wiata na nowym węźle przesiadkowym w al. św. Jana Pawła II. Obecnie trwa jej wyposażanie. Gdy pogoda będzie sprzyjająca, a więc na wiosnę, ponownie ruszą działania przy zagospodarowaniu zieleni. Wtedy też rozpocznie się obsadzanie wiaty pnączami i pozostałe prace przy tworzeniu tzw. „zielonego przystanku”.
Realizacja drugiej inwestycji – modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Kraszewskiego – rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku. Prace obejmują remont samego torowiska na odcinku od pl. Niepodległości do pl. Hoffmanna, budowę jego odwodnienia, modernizację sieci trakcyjnej i oświetlenia ulicy.
Na całym odcinku zdemontowano sieć trakcyjną oraz – z wyjątkiem skrzyżowań – torowisko. Obecnie kończy się usuwanie tłucznia. Niebawem rozpocznie się usuwanie kolizji przy sieciach podziemnych – wod.-kan., elektrycznej, ciepłowniczej i teletechnicznej.
Zgodnie z umową prace powinny zakończyć się w maju br. Ich wykonawcą jest firma Balzola. Koszt modernizacji torowiska to prawie 34 mln zł.
Zadanie jest realizowane w ramach projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu - BiT-City II", współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Beneficjentem tego przedsięwzięcia jest Gmina Miasta Toruń.
Oprócz tego odcinka projekt zawiera jeszcze trzy zadania modernizacyjne:
- modernizacja torowiska wraz z siecią trakcyjną w ul. Bydgoskiej o łącznej długości 2 509,85 metra toru pojedynczego
Etap I - odcinek ul. Bydgoskiej od skrzyżowania z ul. Sienkiewicza wraz z tym skrzyżowaniem do ul. Chopina
Etap II - odcinek ul. Bydgoskiej od ul. Reja do ul. Sienkiewicza
- modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego o łączność długości 3 066,70 metra toru pojedynczego
- modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku od Placu bp. Jana Chrapka do ul. Podgórnej.
Na realizację dwóch pierwszych umowy są już także podpisane.