Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Modernizacja torowiska - zmiany w komunikacji

Modernizacja torowiska - zmiany w komunikacji 
środa, 27 stycznia 2021 r.

Przypominamy, że w nocy z 29 na 30 stycznia br. ruszą prace przy modernizacji torowiska tramwajowego  ...

 

Modernizacja torowiska - zmiany w komunikacji

Przypominamy, że w nocy z 29 na 30 stycznia br. ruszą prace przy modernizacji torowiska tramwajowego w ciągu Szosy Lubickiej. Roboty obejmą fragment trasy linii nr 1 i 5 od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego. W związku z tym zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu drogowego i komunikacji miejskiej.

Prace modernizacyjne  będą wykonywane przy zachowaniu ruchu tramwajowego. W tym celu w pierwszym etapie robót planuje się wykonać tymczasowe rozjazdy torowe tzw. „przewiązki”, mające na celu skierowanie ruchu tramwajowego na jeden tor – północny. Umożliwi to wahadłowy ruch tramwajów w czasie realizacji wszystkich robót.
 
W ciągu ulicy Szosa Lubicka zostaną wykonane dwie "przewiązki": jedna na wschód od pl. Daszyńskiego,  druga po stronie wschodniej od przystanków tramwajowych na wysokości ul. Piskorskiej,  przed skrętem w ulicę Ślaskiego.
 
Rozpoczęcie prac nad montażem rozjazdów tymczasowych planowane jest na 30 stycznia br. Prace potrwają do 7 dni (do 5 lutego br.). W nocy z 29 na 30 stycznia, po zjeździe ostatniego tramwaju linii dziennej, o godzinie 23:10 zostanie wyłączona sieć trakcyjna. Ponowne jej uruchomienie zaplanowano 5 lutego od godziny 23:10.
 
Rozpoczęcie właściwych prac budowlanych (prace rozbiórkowe torowiska i demontaż sieci trakcyjnej) ruszy zaraz po zakończeniu montażu tymczasowych rozjazdów torowych  z zachowaniem wahadłowego ruchu tramwajowego po północnym torze tramwajowym.Wyjątkiem będzie wyłączenie ruchu tramwajowego na czas modernizacji skrzyżowania Szosy Lubickiej z ul. Rydygiera.
 
ZMIANY W RUCHU DROGOWYM I KOMUNIKACJI
Montaż przewiązek, przystanków tymczasowych a także prowadzenie prac rozbiórkowych przy demontażu torowiska i sieci trakcyjnej (które będą prowadzone po zakończeniu montażu przewiązek) będą wiązały się z organizacją sześciu wjazdów na plac budowy na południowej jezdni ulicy Szosa Lubicka. W związku z tym w rejonie wjazdów zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości w ruchu drogowym - z 70 km/h do 40 km/h.
 
Lokalizacja wjazdów:

  • od strony pl. Daszyńskiego;
  • od strony wschodniej skrzyżowania z ul. Rydygiera;
  • od strony zachodniej pl. Sybiraków;
  • od strony ul. Ślaskiego.

 
KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA:
W nocy z 29 na 30 stycznia, po zjeździe ostatniego tramwaju linii dziennej o godzinie 23:10, zostanie wyłączona sieć trakcyjna. Ponowne jej uruchomienie zaplanowano na dzień 5 lutego 2021 r. od godziny 23:10.
 
W związku z tym:

  • od 29/30.01.2021 r. do 05.02.2021 za tramwaj linii nr 1 na trasie od al. Solidarności do pętli Olimpijska kursować będzie zastępcza linia autobusowa nr 51;
  • od nocy 28/29.01.2021 r. do nocy 5/6.02.2021 r. kursować będzie nocna linia nocna 51N (za tramwaj nocny);
  • po tym czasie na czas trwania wszystkich robót tramwaje będą kursować po jednym torze (północnym) przy zachowaniu ruchu wahadłowego;
  • na skróconej trasie: Uniwersytet – al. Solidarności kursować będą tramwaje linii nr 8 i 8N;
  • przystankiem przesiadkowym z tramwajów linii nr 8 na autobusy linii nr 51 (i odwrotnie) będzie przystanek w al. Solidarności od strony Muzeum Etnograficznego;
  • tramwaje linii nr 8 i 8N w kierunku Uniwersytetu kursować będą ul. Odrodzenia i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II, i zatrzymywać na przystankach Odrodzenia i Os. Młodych.

 
Rozkłady jazdy
8_Aleja Solidarności
8_Uniwersytet
8N_Aleja Solidarności
8N_Uniwersytet
51_Aleja Solidarności
51_Olimpijska
51N_Aleja Solidarności
51N_Olimpijska
 
PRZYSTANKI AUTOBUSOWE ZASTĘPCZEJ KOMUNIKACJI:
Autobusy zastępczej linii autobusowej nr 51 na trasie od al. Solidarności do pętli Olimpijska będą się zatrzymywać na istniejących przystankach autobusowych, z wyjątkiem przystanków tymczasowych w następujących lokalizacjach:

  1. na północnej jezdni ul. Szosa Lubicka przy  sklepie „Merkury”
  2. na północnej jezdni ul. Szosa Lubicka na zachód   od Placu Daszyńskiego, na wysokości stacji paliw Orlen
  3. na północnej jezdni ul. Lubickiej na wysokości  ul. Gołębiej.

 
ZMIANA TRASY PRZEJAZDU LINII TRAMWAJOWEJ NR 2:
Tramwaje linii nr 2 zmienią trasę przejazdu w centrum miasta. Kursować będą w obu kierunkach ul. Odrodzenia, Czerwona Droga i nowym torowiskiem w al. św. Jana Pawła II. Tym samym uruchomione zostaną przystanki tramwajowe Odrodzenia i Os. Młodych.
 

Wykonawcą tego zadania jest Balzola Polska Sp. z o.o., a ich wartość  wynosi ponad 31,8 mln zł brutto Umowę podpisano 4 listopada 2020 r. W jej myśl roboty powinny się zakończyć w terminie do 13 miesięcy od daty zawarcia umowy, tj. do 4 grudnia br.

Zakres robót obejmuje:

  • wykonanie niezbędnych robót rozbiórkowych;
  • przebudowę torowiska tramwajowego wraz z infrastrukturą przystankową,
  • przebudowę przejazdów i przejść przez torowisko;
  • dostosowanie przejścia podziemnego przy CH OBI do potrzeb osób niepełnosprawnych (montaż platform schodowych);
  • przebudowę sieci trakcyjnej,
  • przebudowę kabli zasilających sieć trakcyjną,
  • przebudowę sterowania i ogrzewania zwrotnic,
  • przebudowę i budowę systemu odwodnienia układu torowego,
  • przebudowę i zabezpieczenie istniejących sieci uzbrojenia terenu będących w kolizji z przebudowywanym układem torowym,
  • przebudowę oświetlenia ulicznego,
  • rozbudowę systemu informacji pasażerskiej, budowę tablic informacji pasażerskiej. W ramach przebudowy SIP projektuje się wykonanie dwóch nowych tablic Systemu Informacji Pasażerskiej  na przystankach tramwajowych „Jamontta” i „Rydygiera” po stronie południowej.
  • budowę i przebudowę sieci teletechnicznych,
  • rozbudowę sygnalizacji świetlnych,
  • nasadzenia drzew i krzewów; odtworzenie trawników na powierzchni 31 144 m2, zabezpieczenie na czas budowy 328 szt. drzew, nasadzenie krzewów w ilości 4054 szt. (zgodnie z wykazem)
  • odtworzenie terenów zieleni po robotach budowlanych;
  • wprowadzenie i utrzymanie stałej organizacji ruchu.