Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Należności za brak ważnego biletu
Należności za brak ważnego biletu
Od 1 lutego 2021 roku miasto rozpoczęło współpracę z firmą BIG InfoMonitor S.A....
Należności za brak ważnego biletu
Od 1 lutego 2021 roku miasto rozpoczęło współpracę z firmą BIG InfoMonitor S.A., aby skuteczniej ściągać należności powstałe w wyniku wystawionych wezwań do zapłaty za brak ważnego biletu w komunikacji miejskiej
Współpraca ze spółką pozwoli skuteczniej egzekwować należności oraz uświadomi pasażerom, że kara za brak ważnego biletu na przejazd nikogo nie ominie.
Umieszczenie danych pasażera w rejestrze dłużników jest równoznaczne z odmową: udzielenia pożyczki/leasingu, sprzedaży ratalnej, podpisania umowy z operatorem telefonii komórkowej, internetu bądź telewizji kablowej/satelitarnej, a także na dostawę gazu, prądu i wielu innych usług. Tego rodzaju "blokada gospodarcza" motywuje dłużnika do spłaty zadłużenia.
Dzięki współpracy z BIG-iem odwrócona zostanie spadkowa tendencja w spłacie zobowiązań. Warto dodać, że narzędzia windykacyjne oferowane przez BIG InfoMonitor S.A. nie są jedynymi służącymi do odzyskania należności. Niemniej z przeprowadzonych analiz wynika, że jest to bardzo skuteczny sposób, który w krótkim okresie czasu powoduje spadek liczby "gapowiczów", a tym samym kwoty należności wymagalnych.
Toruń nie jest pierwszym ani jedynym miastem, które sięga po tego typu narzędzia windykacyjne. Z oferowanych przez BIG usług korzystają m.in.: Zarząd Mienia Skarbu Państwa, Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, MPK Częstochowa, MPK Kraków, ZTM Rzeszów, MZK Tychy, Administracja Domów Miejskich w Bydgoszczy.
Stan należności z tytułu opłat dodatkowych za brak ważnego biletu w komunikacji miejskiej w Toruniu wynosił 31 grudnia 2020 roku ok. 1,1 mln zł. Miesięcznie ujawnianych jest ok. 700 "gapowiczów", a należności z tego tytułu rośną o ponad 50 tys. zł.
W budżecie na 2020 roku zakładano, że wpływy z biletów wyniosą 36 mln zł. Ze względu na ograniczenia komunikacji zbiorowej związane z pandemią COVID-19 zmieniono wysokość planowanych wpływów z biletów (24,2 mln zł). Ostatecznie do miejskiej kasy wpłynęło 25 170 111,84 złotych.
Źródło: UMT