Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Przez ul. Kraszewskiego tramwajem linii nr 1 i 1N
Przez ul. Kraszewskiego tramwajem linii nr 1 i 1N
czwartek, 13 maja 2021 r.
Przez ul. Kraszewskiego tramwajem linii nr 1 i 1N
Przypominamy, że od soboty 15 maja 2021 r. na swoją starą trasę, przez zmodernizowany odcinek torowiska w ciągu ul. Kraszewskiego, wracają tramwaje linii nr 1 i 1N.
Modernizacja torowiska w ciągu ul. Kraszewskiego dobiega końca, odbyły się próbne przejazdy, więc od soboty 15 maja tramwaje linii nr 1 i 1N wracają na swoją starą trasę.Zamiast dotychczasowym objazdem przez ul. Bydgoską w obu kierunkach pojadą al. Solidarności, Czerwoną Drogą, ul. Kraszewskiego i Bema.
Rozkłady jazdy:
1_ Olimpijska
1_ Uniwersytet
1N_ Olimpijska
1N_ Uniwersytet
Z uwagi na konieczności zapewnienia komunikacji na Bydgoskim Przedmieściu tramwaje linii nr 2 nadal pozostaną na obecnej trasie, tj. od pętli Elana do pętli Motoarena kursować będą objazdem przez al. św. Jana Pawła II i ul. Bydgoską.
Tramwaje linii nocnej 3N również kursować będą bez zmian.
Zawieszone zostanie kursowanie linii zastępczej nr 52.
Modernizacja torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną na trasie linii nr 2 na odcinku od placu Niepodległości do ul. Reja jest realizowana w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”. Wykonawcą inwestycji jest firma Balzola Polska. Zadanie zostało podzielone na dwa etapy:
- Etap I – odcinek ul. Kraszewskiego;
- Etap II – skrzyżowanie ul. Reja i Broniewskiego wraz z torami w ul. Broniewskiego od ul. Reja do ul. Sienkiewicza.
Łącznie w ramach całego zadania zmodernizowane zostanie torowisko o długości ponad 1350 metrów (2 754,35metra toru pojedynczego), z czego ponad 8 300 metrów będzie zielonym torowiskiem. Wartość robót to prawie 40 mln zł brutto.
Pierwszy etap właśnie się kończy, a od 26 kwietnia trwa realizacja drugiego etapu, z planowanym zakończeniem w grudniu tego roku. Na odcinku od pl. Hoffmanna do ul. Sienkiewicza prowadzona jest obecnie przebudową kabli trakcyjnych wzdłuż torowiska.
Trasa tramwajowa na odcinku od pl. Niepodległości do pl. Hoffmanna wykonana została - poza skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz rejonami platform przystankowych - w technologii zielonego torowiska. Prace obejmowały także przebudowę sieci trakcyjnej wraz z montażem nowych słupów trakcyjnych, budowę systemu nawadniania zielonego torowiska oraz systemu odwodnienia układu torowego, przebudowę oświetlenia ulicznego, rozbudowę sygnalizacji świetlnych a także usunięcie wszelkich kolizji z sieciami podziemnymi. Wyremontowane torowiska wykonano w technologii zapewniającej wysoki komfort podróży, ciszę oraz minimalizację drgań. Pełen efekt podziwiać będzie można gdy torowisko się zazieleni.