Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Trzy sygnalizacje na Bydgoskiej
Trzy sygnalizacje na Bydgoskiej
Gotowa jest już nowa koncepcja alternatywnych rozwiązań organizacji ruchu ...
Trzy sygnalizacje na Bydgoskiej
Gotowa jest już nowa koncepcja alternatywnych rozwiązań organizacji ruchu związanych z modernizacją torowiska tramwajowego w ciągu ul. Bydgoskiej. Na zlecenie Miejskiego Zakładu Komunikacji przygotowała ją Pracownia Projektowa Emdrog. Nowa koncepcja zakłada, że na Bydgoskiej będą tylko trzy sygnalizacje świetlne – te, które są tam obecnie.
Rozwiązania w celu zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu drogowym, które miały zostać zastosowane podczas modernizacji torowiska w ciągu ul. Bydgoskiej, wywołały kontrowersje wśród części torunian. Ich niezadowolenie budził projekt zastosowania sygnalizacji świetlnych w miejscach zabezpieczenia pieszych na jezdni oraz torowisku. W związku z tym prezydent Torunia Michał Zaleski poprosił mieszkańców, by przekazali do Urzędu Miasta swoje uwagi i propozycje. Przeprowadzono także ponowną analizę projektu, by tam, gdzie to będzie możliwe, zastosować alternatywne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo niechronionym uczestnikom ruchu drogowego.
18 maja 2021 r. odbyła się społeczna debata organizowana przez ruch społeczny Bydgoskie dla Ludzi oraz Fundację Pracownia Zrównoważonego Rozwoju, w której udział wzięli mieszkańcy Bydgoskiego oraz przedstawiciele Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta, Miejskiego Zakładu Komunikacji i Miejskiego Zarządu Dróg , na którym Pracownia Projektowa Emdrog przedstawiła nową koncepcję organizacji ruchu powiązaną z modernizowanym torowiskiem. Uwzględnia ona w miarę możliwości i przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa, głosy społeczeństwa.
Nowa koncepcja zakłada, że na Bydgoskiej będą tylko trzy sygnalizacje świetlne wzbudzane przez tramwaj – te, które są tam obecnie tj. na skrzyżowaniach z ul. Reja, Sienkiewicza i Chopina. Na wszystkich skrzyżowaniach zaproponowano jako alternatywę dla sygnalizacji wyniesione przejścia dla pieszych lub przejścia i przejazdy dla rowerzystów. W celu zwiększenia widoczności i zwiększenia bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu na części skrzyżowań zaproponowano wprowadzenie odgięć toru jazdy oraz obszarów wyłączonych z parkowania na ul. Bydgoskiej.
Zaprezentowana przez projektanta koncepcja alternatywnych rozwiązań będzie musiała przejść przez procedurę uzgodnień celem opracowania ostatecznej wersji projektu Stałej Organizacji Ruchu dla zadania realizowanego przez MZK polegającego na modernizacji torowiska w ul. Bydgoskiej.