Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Nowe torowisko prawie gotowe

Nowe torowisko prawie gotowe
wtorek, 7 grudnia 2021 r.

Mimo zimowej aury prace przy modernizacji trzech odcinków torowisk tramwajowych - na ul. Broniewskiego...

Nowe torowisko prawie gotowe

Mimo zimowej aury prace przy modernizacji trzech odcinków torowisk tramwajowych - na ul. Broniewskiego pomiędzy ul. Sienkiewicza i Reja, w ciągu ul. Bydgoskieji na Szosie Lubickiej od pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego - idą pełną parą. Co ważne – w związku z zakończeniem głównych prac torowych od piątku 10 grudnia planowane jest przywrócenie ruchu tramwajowego do pętli Motoarena.

Na Broniewskiego wykonano płytę torową na całym zakresie torowiska i połączono szyny na styku z istniejącym torowiskiem. Na modernizowanym odcinku zamontowano także nową sieć trakcyjną i wykonano regulację wysokościową peronów tramwajowych zlokalizowanych na ul. Broniewskiego. Na całej długości peronów zamontowano nowe wygrodzenia antybryzgowe. a na torach smarownice oraz system sterowania zwrotnicą. Na całym odcinku wzdłuż ul. Broniewskiego, w międzytorzu, zamiast prefabrykowanych płyt torowych wykonano zabudowę z mat rozchodnikowych.

Obecnie na ukończeniu jest układanie masy bitumicznej na jezdniach oraz roboty brukarskie po stronie południowej skrzyżowania ulic Broniewskiego i Reja. Wykonawca przygotowuję się do układania masy bitumicznej na ścieżkach rowerowych oraz nawierzchni chodników i dojść do przejścia dla pieszych po stronie północnej skrzyżowania.

Ponieważ główne prace torowe zostały już niemal zakończone, w piątek 10 grudnia planowane jest przywrócenie ruchu tramwajowego do pętli Motoarena. Szczegóły już niebawem.

W ciągu ul. Bydgoskiej zmodernizowane zostanie ponad 2,5 km toru pojedynczego. Prace podzielono na etapy: pierwszy - od skrzyżowania Bydgoska/Sienkiewicza do ul. Chopina i drugi – od skrzyżowania ul. Bydgoskiej z Reja do skrzyżowania z Sienkiewicza. Drugi etap jest już prawie gotowy. Położono tam nowe tory i nową sieć trakcyjną, przebudowano wodociąg, wybudowano kanalizację deszczową, torowisko obsiano trawą, zamontowano system nawadniania. Co ważne – cały zmodernizowany odcinek niemal w całości stanie się nowym, zielony torowiskiem. Nie będzie go tylko w miejscach przystanków i przejazdów drogowo-torowych. Łącznie zielone torowisko będzie miało ponad 1320 metrów bieżących. Obecnie trwają prace drogowe, porządkowe oraz odtworzenie zieleni.

Na etapie pierwszym prowadzona jest przebudowa ciepłociągu. Ponadto powstaje tam kanalizacja teletechniczna, instalacja podlewania zielonego torowiska oraz instalacji zasilania oświetlenia. Prace na obu etapach planuje się zakończyć w sierpniu przyszłego roku.

Na Szosie Lubickiejod pl. Daszyńskiego do ul. Ślaskiego, modernizacja torowiska dobiega końca. Na całym odcinku toru północnego (od strony Rubinkowa) ułożono warstwy humusu w międzytorzu,  zainstalowano sieć trakcyjną, zdemontowano tymczasowe rozjazdy, a zmodernizowane torowisko połączono z istniejącą siecią torów. Od 24 listopada przywrócono komunikację tramwajową na obu zmodernizowanych torach - północnym i południowym. 

Obecnie trwają prace porządkowe na odcinku od pl. Daszyńskiego do ul. Jamontta oraz nasadzanie roślin ozdobnych w obrębie skrzyżowania z ul. Rydygiera i pl. Sybiraków. 

Wykonawcą prac na trzech modernizowanych odcinkach torowisk jest firma Balzola. Koszt wyniesie łącznie ok. 104,6 mln zł brutto.