Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Leją asfalt, układają tory
Leją asfalt, układają tory
Plac NOT, Szosa Chełmińska na wysokości targowiska i dalej, pomiędzy średnicówką a ul. Długą ...
Leją asfalt, układają tory
Plac NOT, Szosa Chełmińska na wysokości targowiska i dalej, pomiędzy średnicówką a ul. Długą, rondo Czadcy oraz ul. Ugory to miejsca, gdzie obecnie prowadzone są najbardziej intensywne prace przy budowie nowej linii tramwajowej. Sporo dzieje się także na pozostałych odcinkach.
Na placu NOT położono już część płyty torowej, a kolejne odcinki układane są w miarę postępu prac. Trwa tak także montaż nowego układu torowego i sieci trakcyjnej. Dalej, na Szosie Chełmińskiej, prowadzone są roboty ziemne – korytowanie pod układ drogowy i torowy oraz układanie podbudowy. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Dekerta i Podgórną budowany jest wodociąg wzdłuż posesji.
Intensywne prace prowadzone są wzdłuż Szosy Chełmińskiej od skrzyżowania z Trasą Prezydenta Raczkiewicza do ul. Długiej. Na pierwszym skrzyżowaniu przywrócono ruch w każdym kierunku, a dalej układane są podbudowy i niedługo ruszy wylewanie dolnej płyty torowej.
Na Długiej, od ul. Mohna do ronda Czadcy, układane są kolejne warstwy masy bitumicznej, na samym rondzie powstają docelowe sieci uzbrojenia podziemnego, a przed przychodnią gotowy jest już parking. Na ul. Legionów, od zajezdni autobusowej do przejazdu kolejowego, trwają prace ziemne i układanie kabli trakcyjnych.
Wzdłuż ul. Polnej wysiano już łąkę kwietną, a niebawem rozpocznie się układanie nawierzchni peronów z kostki. Podobnie na Watzenrodego, gdzie ponadto wylewana będzie górna płyta torowa.
Na Ugorach trwa przebudowa wodociągu i montaż szyn, a na rondzie przy ul. Strobanda układanie podbudowy. Tam niedługo rozpocznie się układanie masy bitumicznej.
Co ważne, w ciągu najbliższych tygodni ruszy budowa drugiego etapu nowej linii tramwajowej – do pętli przy ul. Heweliusza. 14 października 2022 r podpisano umowę na to zadanie z firmą Balzola. Nowe torowisko zostanie przedłużone dzięki pozyskanemu przez Miasto dodatkowemu dofinansowaniu.
W ramach II etapu, poza 1,4 tys. metrów toru pojedynczego torowiska (z czego 1,2 tys. mtp w technologii „zielonej”), wybudowana zostanie cała infrastruktura towarzysząca (m.in. odwodnienie układu torowego, infrastruktura sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych, tablice informacji pasażerskiej na przystankach w kierunku centrum) oraz pętla przy ul. Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym. Na pętli stanie budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów. Wzdłuż linii powstanie też nowy układ drogowy: chodniki, drogi rowerowe, przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe i sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko w ulicy Watzenrodego. Ponadto oświetlenie uliczne, zatoka postojowa dla służb technicznych i stanowiska postojowe przy budynku na pętli. Termin realizacji II etapu to 30 czerwca 2023 r.