Na skróty


  • Rozkład jazdy
  • Kup bilet online
  • Wyszukaj połączenie
  • Punkty sprzedaży biletów
  • Ulgii i uprawnienia

Fotowoltaika zasili smarownice

Fotowoltaika zasili smarownice
15 listopada 2022 r.

Prace przy modernizacji torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka od pl. Chrapka do ul. Kościuszki idą ...

Fotowoltaika zasili smarownice

Prace przy modernizacji torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka od pl. Chrapka do ul. Kościuszki idą w dobrym tempie. Na całym wschodnim odcinku (od strony basenu) ułożono już szyny.

Gotowe są już fundamenty dwóch ostatnich slupów trakcyjnych. Na ul. Warneńczyka, Bażyńskich i na przyszłym rondzie kończy się układanie krawężników pod nowy układ drogowy. Niebawem rozpocznie się układanie ostatniej warstwy podbudowy pod nowa jezdnię, a zaraz po tym ruszą przygotowania do asfaltowania.

Na slupach trakcyjnych trwa montaż paneli fotowoltaicznych, które zasilą smarownice.

Po zakończeniu prac po stronie wschodniej roboty przeniosą się na odcinek od strony nowej siedziby sądu.

Przypomnijmy, że modernizacja torowiska tramwajowego w ciągu ul. Warneńczyka jest czwartym i ostatnim z pakietu zadań modernizacyjnych w ramach projektu „Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu – BiT-City II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wcześniej zmodernizowano torowiska w ciągu Szosy Lubickiej, ul. Broniewskiego i Szosy Bydgoskiej.

W ramach realizowanego obecnie zadania zmodernizowanych zostanie ok. 1,2 tys. metrów toru pojedynczego torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną i układem drogowym na odcinku ul. Warneńczyka od ronda Chrapka za przejazd torowo-drogowy ulicy Podgórnej i Kościuszki. W większości (ponad 735 mtp) torowisko będzie wykonane w technologii zielonej. Kompleksowy remont przejdą także perony tramwajowe, na których staną tablice informacji pasażerskiej, chodniki, jezdnie, ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i miejsca postojowe. Samo skrzyżowanie zostanie przebudowane na dwupasmowe rondo turbinowe.

Koszt prac to niespełna 25 mln zł brutto, a ich wykonawcą jest Balzola. Zakończenie robót planowane jest w kwietniu przyszłego roku.