Na skróty
-
Rozkład jazdy
-
Kup bilet online
-
Wyszukaj połączenie
-
Punkty sprzedaży biletów
-
Ulgii i uprawnienia
Rozbiórki i korytowanie na II etapie
Rozbiórki i korytowanie na II etapie
Mimo niesprzyjającej pogody ruszyły prace ziemne na drugim etapie budowy linii tramwajowej – od skrzyżowania ul. Watzenrodego ...
Rozbiórki i korytowanie na II etapieMimo niesprzyjającej pogody ruszyły prace ziemne na drugim etapie budowy linii tramwajowej – od skrzyżowania ul. Watzenrodego ze Strobanda do pętli przy ul. Heweliusza.
Jak dotąd wzdłuż planowanego torowiska rozebrano zrujnowane pozostałości po budynkach powojskowych i wybudowano drogę technologiczną dla maszyn budowlanych i transportu materiałów. Obecnie trwa korytowanie pod przyszłe torowisko.
Przypomnijmy, że w ramach drugiego etapu budowy nowej linii tramwajowej ułożonych zostanie ok. 1,4 tys. metrów toru pojedynczego torowiska (z czego 1,2 tys. mtp w technologii „zielonej”) i powstanie cała infrastruktura towarzysząca (m.in. odwodnienie układu torowego, infrastruktura sterowania i ogrzewania rozjazdów tramwajowych, tablice informacji pasażerskiej na przystankach w kierunku centrum) oraz pętla przy ul. Heweliusza z dwoma peronami końcowymi i jednym peronem początkowym. Na pętli stanie budynek z zapleczem socjalnym, dyżurką oraz punktem sprzedaży biletów. Wzdłuż linii powstanie też nowy układ drogowy: chodniki, drogi rowerowe, przejścia dla pieszych, przejazdy rowerowe i sygnalizacja świetlna na przejeździe samochodowym przez torowisko w ulicy Watzenrodego. Ponadto oświetlenie uliczne, zatoka postojowa dla służb technicznych i stanowiska postojowe przy budynku na pętli.
Wykonawcą drugiego etapu budowy nowej linii tramwajowej jest Balzola. Koszt prac to 23,3 mln zł.